fbpx

סיכום הטיול של איילת

תאריך פרסום 12.07.22

תחילת הטיול היא בעצם בנתב"ג, להגיע עם המון סבלנות.

הגענו לטרמינל 1- בשעה 8:00 בבוקר כשהטיסה ב 12:00, מעט עמדות פעילות, ואלו שפעילות העובדים אדישים ולא נחמדים. כאילו לא בא להם להיות שם ובטח לא לעזור!

חוסר יעילות לכמויות האנשים שיש! עמדנו שעה בתור למסירת המזוודה, עם כל הטיסות, במקום שייארגנו תור לפי חברות, יהיה מהיר יותר. אחרי שעה, כשראו שזה לא מתקדם, קראו לכל האנשים מהטיסה שלנו לצאת מהתור ולעקוף אותו כדי להספיק!
אחר כך יש עוד תורים לדרכונים ולבידוק כבודת היד….. בלגאן שלם שם. עקפנו את כולם, עם עוד אנשים מהטיסה שלנו, כי כבר קראו לעלייה למטוס…. כמעט ולא הספקנו….אם יש לכם אפשרות תגיעו בלי מזוודה למסור פה, רק מזוודה גדולה נוספת לחזור איתה.

בבודפשט עצמה, מהר מאוד הגיעו המזוודות ששלחנו ויצאנו מהשדה עם הסעה שהזמנו מראש. גם בחזור, בשדה בבודפשט הכל מתוקתק!

אם אין לכם הרבה מזוודות, או ילדים קטנים, בהחלט אפשר להתנהל עם אוטובוס 100 ישר למרכז העיר. וכך גם בחזור. 1500 פורינט לכל כיוון. רק צריך לבדוק מראש אם האוטובוס עוצר קרוב לאן שאתם צריכים כי יש לו רק 3 תחנות.

הסעה עלתה לנו 45€ אבל אנחנו עם ילדים וזה היה נוח יותר. הנוחות חשובה מאוד.

סיכום הטיול שלנו….
משפחה (זוג+ 7,11,14):
את החלפת הכסף עשינו אצל האירני פעמיים בלבד, ואת השאר ברח' אחריו על הפינה. שער מצויין גם כן, פחות תור. בדיעבד, היינו צריכים להמיר סכום גדול פעם או פעמיים, וזהו, חבל על העמלות כל פעם.

קנינו כרטיס משפחתי (עד 5 אנשים) לתחבורה הציבורית, 3300 פורינט ל 24 שעות. כך נסענו ממקום למקום בכל תחבורה שיש: אוטובוס, מטרו, חשמלית. (לפרטים על התחבורה הציבורית וסוגי כרטיסים)

יומיים אחרונים לא קנינו כרטיסים, והתנהלנו ברגל ממקום למקום. הכל קרוב (אם לא חוצים לצד של בודה), וכיף ללכת ברחובות ולגלות דברים שלא רואים דרך האוטובוסים ובטח לא במטרו. אפילו הילדים התלהבו מכל מיני דברים שגילינו תוך כדי ההליכה. חנויות חמודות, סמטאות ציוריות, מבנים מהממים, קפה שכונתי….

יום 1
עלינו בבוקר על הגלגל ענק. ברחוב מול האירני….גובה של 64 מ'!! מקסים לראות את העיר כך לכמה דק', חוויה נחמדה. קנינו כרטיס משפחתי. יש המון מקומות ששווה לקנות בהם כרטיס משפחתי (2 מבוגרים + 2 ילדים, ולהוסיף עוד כרטיס ילד).
נסענו לגן החיות. שוב- כרטיס משפחתי+ ילד ב 11100 פורינט, 111₪ למשפחה!!

היינו בו כמה שעות. הגן מקסים עם הגינון שבו, והמוזיאון הענק שיש בו לטבע. לא ראינו את כל החיות, כי הגן מאוד גדול והילדים כבר התעייפו, אבל יש שם כל מיני מופעים חמודים והאכלת חיות, כדאי להסתכל בכניסה על השעות של הדברים. היינו ביום סגרירי, שאפילו טיפטף, והיה כיף להסתובב שם. ביום חם- פחות מומלץ.

מגן החיות המשכנו לרח' ואצ'י המפורסם בחנויותיו הגדולות. H&M חנות ענקית של כמה קומות יפיהיפיה בעיצוב, זארה כמה קומות ועוד מותגים. בשבוע שלנו יש סיילים בחנויות וזה ממש שווה.
הסתובבנו באזור עד שהחשיך.

יום 2
פארק המים האי מרגיט.
Palatinus strand baths
פארק גדול, הרבה מקומות ישיבה, הרבה אפשרויות של בריכות. לילדים הגדולים, מעל 120 גובה, גם מגלשות מים.
יש מקומות לקנות גלידות, שתייה ואוכל, אבל חשוב לדעת שמקבלים בדוכני האוכל והמזון רק כרטיסי אשראי ולא מזומן!!

תביאו איתכם מגבות כי אחרת זה עולה כסף. הכניסה למקום כוללת לוקר להנחת החפצים האישיים.
היינו שם חצי יום, החלפנו שם בגדים, והלכנו אל השכרת האופניים שבאי. רכבנו קצת באופניים, ראינו את מופע המזרקות, לא זה הלילי, אלא הרגיל.

חזרנו לנוח בדירה, ובערב יצאנו לשייט דרך ניקול. היה שייט נעים הסברים עיניינים עם ההדרכה של עומרי, מוסיקה נעימה.

אחרי השייט טיילנו קצת וראינו את העיר מוראת בלילה, מאוד מאוד יפה.

הבארים מלאים בחבר'ה צעירים, מוסיקה מכל פינה… חיי לילה עשירים.

יום 3
הבטחנו לילדים ולעצמנו יום מרוכז לקניות. נסענו לקניון אטלה פלאזה. יורדים בתחנת המטרו 4m :
kelenfold vasutallomas
והקניון בדיוק ממול. הגענו עם טרולי ריק ויצאנו עם שלל גדול לכל הגילאים, בטרולי ובתיקי הגב שלנו. העברנו שם כמה שעות….. קחו בחשבון שבכל קניון פה אפשר להעיר חצי יום+ בקלות!

יום 4
מוזיאון הסלפי והמתוקים. הגענו לסניף שצמוד לחנות sugae, החנות מתוקה, מעוצבת יפה, והעוגות טעימות. הילדים חגגו. החלטנו לא להיכנס לסניף של הסלפי שם, כי הוא קטן, והמשכנו לסניף הגדול יותר. אפשר לקנות כרטיס שמשלב את שני הסניפים, בעינינו יקר ולא מוצדק. חדרים נחמדים לצילומים חמודים. לא מעבר. היינו שם שעה, התעכבנו רק בגלל בריכת הכדורים שהקטן לא רצה לצאת ממנה. ככה, אפשר לסיים שם גם אחרי חצי שעה.
לא אתר חובה.

המשכנו משם לטייל ברגל העיר, והגענו למסעדת The majic- מסעדה חמודה בהחלט לילדים. בסגנון הארי פוטר. אנחנו אכלנו המבורגרים בלחמניות שחורות ושתינו לימונדות בטעמים – מאוד טעימים ומרעננים. וכשהגישו את המנות הכל היה עם עשן מהקרח היבש שהניחו בשולחן. ממש מדליק.

המשכנו לטייל על שדרות אנדרשיי, עם כל מותגי העל….. ובית האופרה היפה. קנינו קורטוש טעים לילדים אצל מולנר.
טיילנו עוד והגענו שוב לרח' ואצ'י, שתינו קפה עם עוגה טעימה לגדולים שבינינו ב"אנה קפה".

יום 5

פתחנו את היום בשוק המקורה. קנינו הביתה כל מיני פפריקות…..
משם המשכנו לגבעת גלרט, עד השלב של הגנים למעלה, משם סגור לשיפוצים. בדיעבר חבל היה לבזבז את הזמן ולעלות עד לשם, כי אי אפשר להתקרב. יצא לנו יום חם, והילדים לא רצו להמשיך להסתובב שם בראש הגבעה.
הלכנו אל הפרלמנט, מבנה עצום, יפיהיפה ומרשים ביותר! משם לאנדרטת הנעליים וקצת על הטיילת היפה.
אחר כך המשכנו אל בזיליקת אישטוון, ואל גלידת הפרח המקומית. הרבה טעמים מעניינים….. הילדים אכלו את טעמי השוקולד, הגדולים מאיתנו את גלידת הקינמון הטעימה ביותר! אפשר לבקש לטעום לפני.
שני טעמים 10₪!!! מצחיק
נחזור לפה מחר, כי היום הבזיליקה סגורה לכניסה. הסתובבנו בסמטאות היפות שבאזור. עד לסוף הואצ'י והיציאה שוב לשוק המקורה. הליכה נעימה ביותר בסמטאות.
יום 6- התחלנו את הבוקר עם בית הכנסת הגדול, גם פה מרשים מאוד הגודל! המשכנו הלאה לשוק האיכרים של szimmpla.

חשבנו שיהיו שם יותר מוצרי חקלאות- פירות מעניינים וכו', אבל היו בעיקר נקניקים, גבינות, לחמים, ריבות ויינות.
מעניין להסתובב במבנה עם כל החדרים הקטנים, לשתות לימונדת לוונדר!!
שווה לחזור לשם בערב כשהמקום הופך לפאב גדול.

צמוד אליו יש גם את קראווני אוכל הרחוב הנחמדים.

הלכנו ברגל אל בזיליקת אשטוון, קנינו כרטיס הכל כלול- גם הכנסייה, גם העלייה למעלה לצריח וגם לחדרי האוצרות. היה מעניין מאוד. הנוף מלמעלה קסום! לא לפספס. אני עליתי עם הילדים במדרגות- 270 הם ספרו…. אבל אפשר לעלות במעלית.

המשכנו משם שתי דק' הליכה למסעדה המומלצת Hot stone- למי שאובה בשר…. וואוו!!! טעים בטרוף, והקטע שמגישים את הבשר על אבן לבה רותחת ואתה אחראי על מידת הצלייה של האוכל שלך, ממש מדליק! טעים ושווה.

משם המשכנו קצת ברגל, ולסיום היום נסענו לקניון ווסטאנד, הסתובבנו בו כשעה, כי כבר היה לפני סגירה. קניון עצום ורועש…. קשה להסתובב בו. עדיף את הקטנים יותר.

אכלנו וופל מתוק, פינייקים וסיימנו את היום והטיול במתיקות. (לצערנו חוזרים לדירה לארוז).
בטוח נחזור לבודפשט, יש המון דברים שלא עשינו.

לקחנו את הטיול בנחת ולפי התנהלות הילדים, אם היינו רק מבוגרים, היינו רואים ועושים עוד המון דברים שיש פה להציע, ולוקחים לפחות שלושה סיורים עם ניקול והצוות!!