fbpx

המלצה של שי ווקס

חזרנו מ 6 ימים בבודפשט ואלו החוויות..
מזהיר מראש זה הולך להיות ארוך 🙂

מלון

כשחיפשנו מלונות בבודפשט, ראינו וקראנו ביקורות, צפינו בסרטון ביוטיוב והוחלט על מלון בוטיק מומנטס שהוא 4 כוכבים.

חגגנו נישואין דאגנו לציין מראש, הגענו לחדר עם מרפסת גדולה ונוף לרחוב הראשי. בקבוק שמפניה קטן וקופסת שוקולדים עם ברכה מהצוות חיכתה בחדר. חדר מרווח עם כל מה שהיינו צריכים ומה שלא היה שיחה קטנה ותוך 30 שניות הביאו לנו לחדר.
היו מקסימים ואדיבים. העלות דרך בוקינג כולל מע"מ ולא כולל מיסים של העיר. גמר חשבון סופי כללי מתבצע בצ'ק אאוט מהמלון.
ארוחת בוקר במסעדת המלון הייתה נחמדה ובסיסית לא עשירה מבחינת ישראלים אלא כיאה לארוחת בוקר באירופה. מאפים היו קוראסונים, 2 סוגי מאפים מתוקים, לחמניות. כל סוגי הממרחים. גבינות היו צהובות עם ובלי לקטוז וברי. ביצים עין ומקושקשת. בייקון ונקניקיות. פנקייקים עם מייפל קצפת ונוטלה. משקאות קלים וחמים מגוונים. דגני בוקר פירות וירקות (לא סלט) מומלץ בחום.

נמצא על שדרת המעצבים (אופנה) רחוב אנדרשי, מיקום מאוד מרכזי קרוב לבודפשט איי, שדרת ואצי, בזיליקת אישטוון בטווח של 10 דקות הליכה אפשר אפילו להתפזר ל3/4 מהאתרים שרוצים לראות ולחוות בבודפשט. מיקום מושלם שקרוב להכל בהליכה.

צ'יינג'

קניתי יורו בארץ דרך כספומט של בנק לאומי, שער ההמרה הכי טוב מול כמה וכמה צ'יינג'ים פרטיים, בנקים ודואר..
המרה בצ'יינג' של האיראני היה הכי גבוה ביחס לרשת הצ'יינג'ים שיש להם שם בכל חור או פרטיים אחרים שם. מומלץ בחום פתוח כל יום משעה 9 בבוקר ועד 19 בערב. כתובת Budapest, Király u. 1, 1061 (שלט סגול יש כיתוב בערבית)

תחבורה ציבורית

יש כרטיס בודפשט עם 24/48/72/7 שכולל הנחות באחוזים גבוהים או כניסות חינם לכמה מקומות וכמובן נסיעה באוטובוס/קרונית (טראם)/מטרו/רכבת ואפילו מגיע לכם שיט שהוא סוג של טקסי. לא קניתי כי לא היה לי צורך בו.

רכשתי כרטיס נסיעה רגיל של bbk תחנה סגולה שיש בכל תחנה או בשדה התעופה וניתן לרכוש במזומן או אשראי. הכרטיסים הם כרטיס 1 או כרטיסיית 10 ניקובים או חופשי ל 24/72 שעות. שבוע. כרטיס משפחתי ל 24 שעות עד 4 נפשות. חינם ילדים עד גיל 7 או מבוגרים מעל 70. מאוד נגיש. מאוד זמין. מאוד נוח. מ גיעים לכל מקום שצריכים! מומלץ בחום. הכרטיס ל 24 שעות עלה לי 1680 פורינט.

סים

בלי הרבה להתרוצץ יש את רשתות vodafone ו t-mobile שפזורות בעיר ובקניונים. החנות הקרובה ביותר למלון שלי הייתה וודאפון כ 4 דקות הליכה. פתוחה מ 10 ועד 19. סגור בשבת וראשון. יש להם כל מיני דילים אני הלכתי על 5 גיגה ב 61 שקל (4500 פורינט). חגגתי על האינטרנט חופשי בוואטסאפ ויוטיוב וגוגל מפות ואחרי 5 ימים שרפתי רק 4.1 גיגה. למי שלא חוגג על האינטרנט ומתחבר כל שנייה וחצי ל wifi אפשרי 2 גיגה בגדול לאותה תקופת זמן.

התניידות בעיר

לגמרי גוגל מפות, פשוט לכתוב את שם המקום בעברית או אנגלית ומקבלים מיקום מדוייק במסלול הליכה/תחבורה ציבורית/אוטו יש תמונות רלוונטיות כי לדוגמא חיפשנו לפי כתובת והחנות לא בדיוק הייתה שם. אלא ליד או בערך. אז עדיף להציץ בתמונה ולראות את המיקום המדוייק.

מקומות מתויירים

הגלגל הענק/budapest eye

מומלץ אך ורק בערב! לא רק שהוא מואר יפה ומובלט יותר, כשעולים עליו, ניתן לראות את כל המקומות השווים בבודפשט מוארים כגון בית הכנסת, הבאזיליקה, גשר השלשלאות וכ'ו. עלות 2700 פורינט לאדם.

בית הכנסת הגדול/Dohány utcai Zsinagóga

מדובר בבית הכנסת הכי גדול באירופה ואחד מתוך ארבעת הגדולים בעולם! הכניסה היא בעלות של 4000 פורינט לאדם. פתוח מ 10 בבוקר ועד 17:30 כשיש סיורים פנימיים בכל חצי שעה ובשפה העברית פעם בשעה החל מ 10:30. מומלץ בחום, הוא מרשים ביותר מבחינת גודל ומבנה. יש שם את הערבה הבוכייה, כשמדובר בעצם בעץ מתכתי שבכל עלה בעץ מוטבע שם של יהודי שנרצח בשואה (הגטו בבודפשט) כשמצידו השני של העלה יש ספרות רומיות עם מיקום "משוער" של הקבר שלו. ובעצם יש בחצר האחורית של בית הכנסת כמה וכמה הנצחות למיניהן שפשוט חייבים לראות.

בזיליקת אישטוון הקדוש/Szent István Bazilika

הבזיליקה בין המרשימות שראיתי, מומלץ בחום לאוהבי הכנסיות. הכניסה חינם אך נהוג לתרום כמה פורינטים בכניסה יש תיבה עם זקן חמוד.

גשר השלשלאות סצ'ני/Széchenyi Lánchíd

גשר תלוי, יפייפיה שבכל השלשלאות שלו יש מלא מלא מנעולים ששמו. יפה לראות ונוף יפה בחצייה. הוא הגשר הראשון שנבנה בבודפשט ומחבר בין בודה לפשט. יש היסטוריה שלמה והסבר על מה ומו לגביי הגשר ניתן לכם לגלות לבד.

השוק (הגדול) המקורה/Nagy Vásárcsarnok

במילה אחת? אכזבה. לא מצאנו שם שום דבר שאין בכל מקום אחר. וחבל. קומת מינוס זהו סופר גדול בשם aldi שנראה כמו מחסן. לא סטייל טסקו המוכר. קומת קרקע מלא נקניקים, גבינות, פפריקה וירקות ופירות. קומה עליונה סובינירים ו"מסעדות" קטנות. סגרתם את כל המבנה הגדול הזה (והמבוזבז) ב 5 דקות בלחץ. לא מומלץ ללכת לשם במיוחד. רק אם זה על הדרך.

שוק האיכרים/Szimpla Kert

בעצם מדובר בחנות/פאב ענק כשביום ראשון בלבד! הוא הופך לשוק איכרים עם תוצרת ביתית של גבינות/נקניקים/תבלינים/רטבים/ריבות/דבש וכ'ו. מקום מדהים ותוסס כשהגענו לשם בדיוק היו נגנים והיה ממש אווירה כיפית. (הזהרו מכייסים די צפוף שם).

פוד טראקס קראוון/Street Food Karavan Budapest

לא שמענו, והיינו בדרך לשוק האיכרים שאגב ממש צמוד לאזור, יש אזור חנייה כזה שקוראים לו karavan ושם יש מלא מלא פוד טראקס עם כל מיני מאכלים שונים לאו דווקא מקומיים. מומלץ לחובבי הפוד טראקס. היה נראה שטעים לאנשים.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

הצטרפו לסיורים שלנו!

ותכירו את העיר מהעניים של המקומיים

אנחנו משתמשים בעוגיות על מנת לתת חווית משתמש טובה יותר

דילוג לתוכן