fbpx

בזיליקת אישטוון הקדוש

בזיליקת אישטוון הקדוש

בזיליקת אישטוון הקדוש הממוקמת בעיר הבירה בודפשט שבהונגריה, היא בעצם כנסייה מפוארת, אם יותר נכון להגיד הכנסייה הכי מפוארת וגדולה בהונגריה, המושכת אליה מגוון רחב של תיירים ואנשים מקומיים, ממגוון רחב של סיבות, ביניהם דת, היסטוריה וכמובן חובבי אדריכלות ונופים. הכנסייה עצמה היא בגודל של 4000 מ"ר ויכולה להכיל בתוכה עד 8500 מבקרים בו זמנית. גובהה הוא 96 מטר והוא משתווה לגובה בניין הפרלמנט ההונגרי. ברחבת הבזיליקה ניתן למצוא מגוון אמני רחוב ומוסיקאים, שנותנים נופך ייחודי וקסום למקום, בצירוף שלל מסעדות ובתי קפה שניתן לשבת בהם ולצפות במתרחש באזור.

הופעות קונצרט בכנסייה

למי שחובב מוזיקה קלאסית או בכלל קצת תרבות, מומלץ לרכוש כרטיס לקונצרטים שמתקיימים בכנסייה בימי חמישי. הקונצרט מנוגן על ידי נגן העוגב הנודע Miklós Teleki וממחיש היטב את החיבור בין הונגריה לדת ולרוחניות.

קצת היסטוריה מקומית

בזיליקת אישטוון הקדוש, נבנתה במשך 54 שנים, ע"י שלושה אדריכלים שונים, כאשר כל אחד מהם בנה חלק אחר בה והעבודה עליה החלה בשנת 1851. הכיפה המקורית של המבנה קרסה בשנת 1868, ובמקומה נבנתה כיפה חדשה, שנצרפה בסגנון נאו-רנסנס. הכנסייה עצמה מעוצבת בסגנון נאו-קלאסי, ולחובבי האדריכלות שביניכם ניתן להבחין בזאת בקלות ע"י המבנה החיצוני המרשים שלה.

הכנסייה נקראת על שם המלך הראשון והמשמעותי ביותר של הונגריה, המלך אישטוון הקדוש, וקיבלה את התואר בזיליקה, רק לאחר 900 שנה, ביום השנה למותו. המלך הזה יסד את הונגריה בשנת 1000 לספירה, ובמהלך השלטון שלו המיר את דתם של המקומיים, מהדת הפגאנית לנצרות. המלך נחשב לאחד הסמלים הכי עתיקים ומכובדים בהיסטוריה של הונגריה, עד כדי כך שלאחר מותו, יד ימינו נחנטה, וכיום ניתן לראות אותה מוצגת בכנסייה.

לאלו מכם שחובבים נופים ותמונות מרשימות, כדאי לדעת שראש הכיפה של הכנסייה פתוח למבקרים וניתן לעלות לשם ולהתרשם מנוף עוצר נשימה על רחבי כל העיר. קחו בחשבון ששעות הכניסה לכיפה שונות משעות הפתיחה של הכנסייה עצמה ולרוב משתנות לפי חודשי השנה. בהתאם לכך גם מתבקש תשלום כדי להיכנס לשם, בשונה מהכניסה לכנסייה שלרוב כרוכה בתשלום סמלי, שהוא נחשב כתרומה לקהילה הקתולית ולא חובה בכלל. אם כל אלה לא מנעו ממכם להגיע בכל זאת לכיפת הכנסייה, אולי כדאי להתריע בפניכם שהעלייה לשם כרוכה בטיפוס של 364 מדרגות (!) אך לגמרי שווה את המאמץ.

ביקור בבזילקה:

ניתן להיכנס לבזילקה ללא עלות, אך מקובל לתת לצוות של הבזיליקה תרומה של 200 פורינט צדקה.
במידה ותרצו לעלות לכיפת הכנסיה העלות הינה 1,000 פורינט לאדם. ילדים מתחת לגיל 7 ללא עלות.

יום ב'-ש' 09.00-19.00
יום א' 07.45-19.45
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אטרקציות נוספות שיכולות לעניין אותך:

הצטרפו לסיורים שלנו!

ותכירו את העיר מהעניים של המקומיים

אנחנו משתמשים בעוגיות על מנת לתת חווית משתמש טובה יותר

דילוג לתוכן