fbpx

המלצה של אליזבת כץ

אספתי לכם את כל ההמלצות וטיפים מהשבוע הנפלא שלנו בעיר המדהימה בודפשט. מה לעשות ובעיקר מה לא.
חשוב לציין שטיפים זה דבר אישי ומאותה סיבה לא פירסמתי טיול לפי ימים ומקומות ביקור. תצללו לתוך המקום, תחוו כל חוויה שבא לכם באותו הרגע.
לנו זאת הייתה נסיעת מנוחה ובעיקר הכרת המקום דרך הקולינאריה. אתר אחד יותר או פחות כבר לא עושה לנו את זה.

[1] אם תטוסו ב-up

יש מצב שלצד אחד תעלו על מטוס ישראר-אין מילים. מקבלים בקבוק מים בכניסה, בהמשך סנדוויץ ומשקאות כלול. באל-אל-כוס מים. הכל בסדר רק כדאי לדעת מראש. מותר לעלות עם טרולי עד 7ק"ג וגם תיק על הגב. שוקלים את הטרולי! רוצים להוסיף מזוודה, יעלה לכם 90$. עשו זאת לפני!! הצ'ק אין, בשדה עולה יותר. עשו צ'ק אין והדפיסו אותו, מקצר תהליכים. הנסיעה מטרמינל 1. דיוטי קטן ומספק למי שלא רודף קניות. בית קפה ארומה וזהו.

[2] החלפת כסף.

ממליצה דרך flymoney. כנסו לאתר ובצעו בשניות. אין קנס על ביטול! האיסוף בטרמינל 1,3. השער בארץ לא רע בכלל, החליפו שווי של 100€, את השאר אצל הצ'יינג' האירני ברחוב Kiraly, כשבאים מהמרכז – Deak, אי אפשר לפספס. תכף בצד ימין, שלט כחול. אפשר להשתמש חופשי בכרטיס אשראי. תעלו אפליקצית המרה לפון וכך תדעו בכל רגע.
elizabeth-2
אפליקציית המרה CurrencyPlus

[3] לפני הטיסה.

אספו חומר, קראו קצת, תנסו להשיג מפה פשוטה של העיר, מאוד עוזר לדעת לאן נופלים. בהגיעכם לשדה שם, תכף ביציאה מצד שמאל יש דלפק של מטרו (לא טיולים), בקשו מפה מטרו. אין להשיג בהמשך!

[4] העברות.

יש בתי מלון בבודפשט המספקים את השירות כלול במחיר, צלצלו ותשאלו.
שתי הדרכים הכי זולות:

  • אוטובוס 100E בעלות של 900 פורינט שזה 12₪.
    באתר שלהם יש פירוט מלא של התחנות ושעות נסיעה. כמובן שעוצר במרכז-Deak, ואם אתם גרים בקרבת מקום, פשוט תלכו ברגל,הכל קרוב.
  • חברה ישראלית שנותנת שירות נפלא, מיניבוס עד המלון וחזרה – 36707790162+ פאיזה
    הערה לתשומת לב-סוכם על 10€ לזוג לכל צד. שמרו התכתבות בווטסאפ כדי שלא חלילה יבקשו יותר בחזור. זה המחיר ודרשו אותו.
אוטובוס 100E
אוטובוס 100E

[5] בית מלון.

כמו הטעם שלנו בקפה וסוג העיתון שאנחנו קוראים, גם המקום שמניחים בו ראש הוא מאוד אישי וקשור לטעמים, צרכים, יכולות כלכליות ומטרת הטיול. ולכן, אני פחות בקטע של נהירה למלונות המדוברים שכווולם ממליצים והולכים לשם. מה חשוב לי במלון: המיקום! קריטי. אוהבת מלונות בוטיק לא גדולים עם יחס אישי. ארוחת בוקר כלולה–לא תמורת תשלום נוסף!! נכון, יש מלא בתי קפה מסביב. אני רוצה את הפינוק הזה במלון ואת האפשרות לעלות חזרה לחדר להתארגנות לפני התחלת היום. חדר מאוורר שניתן לזוז בו טיפה, לא בית כלא. מקלחת מפנקת. נקודות קטנות אבל זה הבית שלי רחוק מהבית ולא פחות חשוב. סגירה מולם באופן אישי ולא דרך חברת תיווך-בוקינג, אקספידיה וכו. זה יותר זול, בדוק. לעולם לא לעשות עסקת חבילה טיסה + מלון, תמיד יהיה יותר יקר ולא תהיה לכם שליטה על סוג החדר. סגרתם עם המלון… תתקשרו למחרת רק כדי להתעניין שרשומים. תציינו את סיבת הנסיעה-אירוע מיוחד אם יש. הם יפנקו אתכם. המלון שנבחר אצלנו היה כל אלה. ממש מעבר למלון Ritz שמתחתיו מרכז Deak. הכל מתנהל מהמרכז הזה. המטרו, אוטובוסים, חשמליות. עובדי הקבלה אדיבים ועוזרים, חדר מרווח ונעים, ארוחת בוקר מדהימה, ראש מלצרים מקסים, ספא וחדר כושר למי שרוצה להתפנק, מכשירי קפה ותה לשירותך במשך כל היום. הנה הלינק לעיונכם. https://www.caratboutiquehotel.hu/en/

[6] תחבורה ציבורית.

ממליצה על הכרטיס המשלב הכל, חודשי חופשי. חבילה של 10 לנוסע אם אתם שם ליומיים, מעבר לזה קחו לחמישה ימים. שימו לב!! אין חובה להשתמש יום אחרי יום כמו בחבילה ל-72 שעות. העיקר לסמן כל יום בבוקר בתחילת נסיעה.
חרשנו עליו בלי סוף בנוסף להליכה מרובה. צירפתי תמונה עם מחירים. מתאים למטרו, אוטובוס, חשמלית וספינה (לא שייט לילי כסיור!). הרציף שלו ממש מתחת לבניין הפרלמנט . איך תדעו? מפורסם שעות עליו. (כמה דקות הליכה אחרי אנדרטת הנעלים).
הכרטיסים מתאימים לנסיעה+תוספת קטנה גם לעיירת האמנים סנט אנדרה. אין צורך לנקב בכניסה למטרו ואוטובוס אבל כאמור, לסמן תחילת היום בכרטיס. יש פקחים, תזהרו מקנסות!
טיפ נוסף להתמצאות קלה- כדאי לא להסתבך זכרו היכן ירדתם, בדרך כלל ממול זאת התחנה לחזור. ואם מתקדמים משם, חפשו מטרו לחזור כי לא תמיד יודעים מאיזה צד לקחת את האוטובוס. ממליצה בחום להכיר את נקודת המרכז Deak. הכל מתחיל ומתנקז שם. פשוט תסעו צפונה ודרומה משם, סתם כדי להכיר שמות וכיוונים. הכל במרחק 2-4 תחנות.

elizabeth-7
מחירים לתחבורה ציבורית

[7] סים מקומי.

אל תקנו בשום פנים ואופן בחנויות הקטנות!!
שם נפלתי ובהמשך גיליתי שעבדו עלי, לשמחתי קיבלתי החזר מלא. ממליצה על וודפון – Vodafone , נמצא בקניונים וחנות גדולה מול Deak (מול הגלגל הענק). קחו שעה לשהייה, כן, מחכים לפחות שעה לקבל שירות. סגור בראשון! קחו דרכון. המינימום הוא של 5GB 4500ft.
היתרון, תשמרו לשימוש נוסף במדינות עם וודפון עד גמר הזיכרון. סים מקומי וגלישה בגוגל היה קריטי עבורנו. לידיעה-גוגל מאפס מסדר לכם ניווט מסודר ואפילו נותן שעת ההגעה של הכלי תחבורה. 

[8] קניות.

לא זול ואין משהו מיוחד. המחירים בחנויות הידועות בדיוק כמו בארץ. הדיוטי יקר רצח, אל תקנו שם.
באם תרצו מתנות קטנות אפשר ברשתות הסופר מרקטיםspar, tesco,prima
חנות כלים מקסימה שמצאנו, זולה!! Beston ברחוב Rakoczi u18.
ו… בקומה התחתונה (מתחת לקומת הקרקע) בשוק המקורה. כניסה ראשית, רדו קומה ותכף תיפלו על סופר מרקט ענק וזול, בהמשך חנויות כלים חביבות וזולות, חנות תיקים יפה, זולה וממש ממש לידה, חנות פיצ'בקס כביכול לתיירים-המחירים הכי טובים בעיר. שם לקנות את כל המתנות. אל תחמיצו בהמשך את הצנצנות חמוצים המעוצבות!
טיילו לאורך הרחובות וואצ'י ואנדרסי, תהנו מהחנויות. הקניון המומלץ-ארינה. קל להגיע, גדול ונעים. טסקו ענק ובוטיק נספרסו קטן

לסיום.

שמרו על עצמכם, אל תתרגשו מכל האפסים בשטרות, זה זניח. קחו דרכונים עליכם!! לפעמים סתם עוצרים אתכם לתשאול. תאכלו חופשי, תהנו מהעוגות המדהימות-רק במקומות השווים! הזהרו מכייסים. תבקשו את הקפה שלכם רותח!! אחרת מגיע פושר. אגב… בדרך כלל הטיפ בגובה 10% כלול! הקפידו לבדוק בקבלה ותראו את זה בבירור גם אם לא מבינים את הכתוב. במידה ולא, הוסיפו 10% כמקובל, מגיע להם. אנחנו השארנו גם לחדרנית והאושר שלה פשוט קשה לתאר, שלא לדבר על הנגיעה האישית שלה. 1000פורנט זה 14₪!!! ובשבילה זה המון. תהיו נדיבים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

הצטרפו לסיורים שלנו!

ותכירו את העיר מהעניים של המקומיים

אנחנו משתמשים בעוגיות על מנת לתת חווית משתמש טובה יותר

דילוג לתוכן